سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد ؟

تزریق بوتاکس طبق آمارهای جهانی پرطرفدارترین طریق برای جوانسازی پوست و از در بین بردن چین و چروک‌ها میباشد. سوابق‌ی به کار گیری از بوتاکس در دانش طبی به بیش تر از 50 سال پیش گشوده می گردد؛ البته استفاده آن برای محو کردن خطوط پوستی 15 سالی میباشد که ترویج پیدا نموده است. در‌این نوشته ی علمی می خواهیم مطالب مهم و شالوده علمی تزریق بوتاکس را بازنگری کنیم و به متداول‌ترین سوالهای شما جواب دهیم.

 

بوتاکس چه می‌باشد؟

بوتاکس یک داروی تزریقی میباشد که با فلج کردن ماهیچه ها منجر از در بین بردن خطوط پوستی می شود. این دارو از سم بوتولونیوم جور A درست شده که به طور موقتا سبب ساز فلج شدن ماهیچه ها میگردد. علت اصلی ساخت چین و چروک‌های متحرک چهره، تکان عضله‌ها میباشد. پس در‌حالتی که آن‌ها‌را فلج کنیم، خطوط چهره هم محو می شوند.

 

تزریق بوتاکس از گزاره شیوه‌های معدود‌مهاجم جوانسازی پوست میباشد و تحت عنوان روشی ایمن و مفید برای از در بین بردن خطوط دقیق و همینطور چین و چروک‌های حریم دیده بیشترین کاربرد را داراست. ولی برای رفع خطوط سایر‌ی بخش‌های چهره مثل خط اخم یا این که خطوط افقی پیشانی هم می‌اقتدار از آن به کار گرفت.

 

بوتولونیوم جور A چه می باشد؟

 

بوتولونیوم دسته A که نسبتاًً همه داروهای تزریقی بوتاکس از آن تشکیل‌شده‌اند، نوعی ماده‌یِ سمی برای روان یا این که نوروتوکسین میباشد که می تواند سعی اعصاب و روان را به صورت موقت از عمل بیندازد. ماهیچه‌ها ارادی تن (مثل آن‌هایی که در رخ قرار دارا هستند) در صورتی‌که منقبض می شوند که پیام انقباض از طرف مغز و از روش اعصاب و روان حرکتی به آنان رسد. در حالتی که که در محل عضله، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد، سعی عصب حرکتی مختل گردیده و عضله فلج میگردد.

 

بوتولونیوم به طور طبیعی بوسیله باکتری کلستردیوم بوتولونیوم ایجاد می‌گردد. در‌صورتی‌که بوتولونیوم بوسیله باکتری ایجاد شود، یکی مرگ آور‌ترین سم‌های ساخت گردیده در طبیعت به شمار می‌رود. برای یک آدم 70 کیلوگرمی، فقط 70 میلی‌گرم از این سم میتواند مرگ آور باشد. بوتولونیوم به عبارتی سمی میباشد که در فیس نجوشاندن غذاهای کنسروی، سبب ساز بوتولیسم میگردد که بیماری‌ مرگ آور‌ای میباشد.

 

آیا تزریق بوتاکس ایمن میباشد؟

نترسید! بوتولونیوم مستعمل در داروی بوتاکس، خطرها سم اصلی که بوسیله باکتری ساخت می شود را ندارد. به علاوه هنگامی این سم مرگ آور میباشد که وارد گردش خون ما شود. در استعمال‌های درمانی بوتاکس، فقط به طور موضعی از این سم استعمال می‌گردد.

 

از دید سازمان FDA، وزارت بهداشت کشور‌ایران و نسبتاًً همه سازمان‌های نظارتی معالجه و تندرست، تزریق بوتاکس برای به کار گیری‌های درمانی یا این که جوانسازی پوست، ایمن و بی‌خطر شناخته می‌گردد. به چندین نکته‌ی تحت دقت فرمایید:

 

در مرزوبوم ایالات متحده، از سال 1989 تا سال 2003 صرفا 36 نفر بعداز تزریق بوتاکس مبتلا عارضه ها جانبی شدید شدند. 13 نفر از این اشخاص، به جهت خطاها مسئله‌ای مبتلا عارضه ها گردیده بودند و اشتباهات اتفاق افتاده ارتباطی با تزریق بوتاکس نداشته میباشد.

براساس مطالعات، فقط 3 درصد از بزرگسالانی که تزریق بوتاکس اخذ میکنند، مبتلا عارضه ها جانبی شدید می شوند. در بخش اعظمی از این موردها علت بروز عارضه ها، تزریق دارو به دست اشخاص غیرپزشک یا این که به کارگیری از مواد نامناسب میباشد.

طبق پژوهش‌های صورت گرفته، خطرها تزریق بوتاکس به مراد زیباسازی و جوانسازی پوست، به شدت کمتر از عارضه ها بوتاکس در موردها به کار گیری‌های درمانی میباشد. در آمار نقل شده نسبتاًً تمام اشخاصی که مبتلا دلایل خراب گردیده بودند، تزریق‌های درمانی بوتاکس را اخذ کرده بودند. در امر کاربردهای بوتاکس به دنبال مفصل صبحت کرده‌ایم.

دوز بوتاکس مستعمل برای خطوط پوستی بسیار نادر و بی‌خطر میباشد. در به کار گیری‌های درمانی بوتاکس، از دوزهای بالاتری به کارگیری می شود؛ برای همین احتمال وقوع عارضه ها جانبی اضافه میباشد.

هشدار: در آرایشگاه بوتاکس نکنید!

بی تردیدً برای تزریق بوتاکس به مرکزها دارای اعتبار درمانی رجوع‌نمایید. استعمال از این دارو از دید وزارت بهداشت و معالجه مرزوبوم، فقط بوسیله پزشکان کارشناس و زمان چشم مجاز میباشد و بایستی در مرکزها درمانی مانند کلینیک‌ها، مریض‌خانه‌ها و بیمار ستان‌ها صورت بپذیرد. تزریق بوتاکس در مرکز ها غیردرمانی مانند آرایشگاه‌ها و به وسیله اشخاص غیرپزشک میتواند عواقب بدی برای شما به همپا داشته باشد. این زمینه دو علت داراست:

 

در‌این مرکزها معمولاً از بوتاکس‌های غیراستاندارد و فارغ از جواز به کارگیری میگردند. زیرا تهیه و تنظیم بوتاکس صرفا به وسیله پزشکان یا این که با ورژن‌ی دکتر ممکن میباشد، اشخاص غیرپزشک مجبورند که از بوتاکس‌های قاچاقی استعمال نمایند. داروهای قاچاق می تواند موجب بروز عوارضی مانند برخورد‌های وخیم آلرژیک شوند.

احتمال بروز عارضه ها جانبی مانند افتادگی پلک، عدم تقارن یا این که ساخت دو بینی، در چهره تزریق بوتاکس در مرکز ها غیردرمانی طولانی تر میباشد. به علاوه درصورتی که که در گیر عارضه ها وخیم بشوید، اشخاص غیرپزشک اقتدار معالجه و رفع خطاها احتمالی را ندارند.

 

همینطور درخصوص تعیین راس درمانی تزریق بوتاکس هم بایستی اعتنا فرمائید. تزریق بوتاکس بوسیله پزشکان نادر‌تجربه و پزشکانی که زمان‌های لازم برای این عمل را ندیده‌اند، می تواند خطرناک باشد یا این که حاصل مطلوبی را نتایج نکند.

 

تزریق بوتاکس در کلینیک منزل سپید

کلینیک فوق تخصصی منزل سپید یک کدام از مجهز‌ترین و شایسته ترین کلینیک‌های کشور ایران میباشد. با فایده‌گیری از فریم درمانی وسیع، پزشکان کاردان و کارشناس و همینطور مرغوب‌ترین ابزار، وسایل و داروهای درمانی، همواره سعی کردیم که شایسته ترین حاصل را به مراجعین خویش کادو دهیم. در کلینیک منزل سپید همگی پزشکانی که تزریق بوتاکس انجام می دهند، عصر‌های لازم را گذرانده و صلاحیت انجام این فعالیت را دارا‌هستند. به علاوه کلینیک منزل سپید همه مجوزهای لازم برای ارائه گونه های سرویس ها درمانی را از وزارت بهداشت اخذ نموده است.

 

تاریخچه استعمال از بوتاکس، تاییدیه‌ها و برندها

بوتولونیوم مدل A او‌لین توشه بوسیله یک دیده دکتر معالج به اسم آلن اسکات برای معالجه بلفارواسپاسم (نقص‌ انقباضی پلک) و بقیه اختلالات عضلانی دیده آیتم به کارگیری قرار گرفت. این کاربرد بوتاکس در سال 1989 بوسیله سازمان طعام و داروی آمریکا ایالات متحده (FDA) تایید شد.

 

آلن اسکات متوجه شد که در طول معالجه نقص‌ انقباضی پلک، شیارهای عمیقی که فی مابین دو ابرو (خط اخم) قرار دارا‌هستند کاملا ناپدید می گردند. در غایت در سال 2002 سازمان FDA به کارگیری از بوتولونیوم گونه A برای از میان بردن خطوط فی مابین ابروها را تایید کرد. در سال 2013، به کار گیری از بوتاکس برای معالجه چین و چروک‌های طرفین دیده‌ها (خطوط پنجه کلاغی) هم گزینه تایید FDA قرار گرفت.

 

در سال 2016 بیش تر از 4.5 میلیون نفر از بوتاکس برای از میان چین و چروک‌های فیس به کار گیری کرده بودند. در سال‌های اخیر هم تزریق بوتاکس در بالا جدول شیوه‌های جوانسازی پوست جا خوش نموده است.

 

برندهای دارای اعتبار بوتاکس

تا پیش از سال 2009 صرفا مال‌ی بوتولونیوم دسته A که تاییدیه سازمان FDA را داشت، مارک بوتاکس تولید کمپانی آلرگان بود. برای همین تزریق بوتولونیم با اسم بوتاکس مشهور شد. در‌صورتی‌که که بوتاکس صرفا یکی‌از کالا‌های دارنده این ماده میباشد که برای معالجه اختلالات عضلانی و همینطور زیباسازی پوست گزینه به کارگیری قرار می گیرد. بوتاکسِ تولید کمپانی آلرگان در جمهوری اسلامی ایران کم یاب میباشد و به‌تدریج آیتم به کارگیری قرار می گیرد.

 

در سال 2009 دو‌مین متاع‌ی بوتولونیوم آیتم تایید FDA قرار گرفت. مارک دیسپورت که تولید مرزو بوم انگلستان میباشد، هم‌در حال حاضر در بیشتراز 65 سرزمین جهان استعمال می گردد. معیار اثربخشی و همینطور دلایل این دارو همانند بوتاکس تولید کمپانی آلرگان میباشد. دیسپورت یکی‌از پرمصرف‌ترین برندهای بوتاکس در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

 

مارک نورونوکس جنس مرزوبوم کره، دو‌مین مارک فراگیر بوتاکس در کشور‌ایران میباشد. این مال بها ذیل‌تری نسبت به دیسپورت و اثربخشی مشابهی داراست. نورونوکس گزینه تایید سازمان FDA نبوده اما به کارگیری از آن در کشور‌ایران مجاز میباشد.

 

سو‌مین مارک مجاز بوتاکس در کشور ایران، مارک مسپورت میباشد. مسپورت یا این که مصپورت (Masport) برندی اهل ایران میباشد که نسبت به بقیه بوتاکس‌ها بها تحت‌تری دارااست. مسپورت از دید کیفیت با مثال های شبیه فرنگی قابل رقابت میباشد.

 

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس اضافه تحت عنوان جنس‌ای تزریقی برای معالجه چین و چروک‌ها و خطوط چهره شناخته می‌گردد. کلاً کاربردهای بوتاکس را می‌اقتدار به دو جور‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

 

کاربردهای زیبایی

  • معالجه چین و چروک‌های طرفین دیده‌ها که به چین‌های پنجه کلاغی دارای اسم و رسم میباشد؛
  • محو کردن خط اخم (میان دو ابرو)؛
  • رفع خطوط افقی پیشانی؛
  • از فی مابین بردن چروک‌های گردن؛
  • بالا بردن کناره‌های لب؛
  • بالا بردن نوک بینی.
  • کاربردهای درمانی
  • افتادگی پلک
  • پرش پلک یا این که پریدن عضله ها چشمی
  • میگرن مزمن
  • اسپاسم عضله ها گردن
  • مثانه‌ی پرکار یا این که بیش فعال
  • تعریق بیشتراز حد (هایپرهیدروز)
  • برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)
  • سوالهای متداول تزریق بوتاکس

ماندگاری اثرات بوتاکس چقدر میباشد؟

به صورت کلی اثرات بوتاکس به خواسته جوانسازی پوست، در میان 4 تا 6 ماه بعداز تزریق استوار میباشد. موثرترین دست اندرکاران بر ماندگاری اثرات بوتاکس، محل ذیل معالجه و ترازو بوتاکس تزریق گردیده می‌باشند. به غیر از این‌ها، کارداران دیگری هم بر پایداری اثرات تاثیر می گذارند که مشتمل بر موردها پایین میباشد:

سن شما

ترازو الاستیسیته یا این که انعطاف پذیری پوستتان

عمق چین و چروک‌ها یا این که خطوط پوستی

 

به صورت نمونه در‌صورتی‌که از بوتاکس برای درمانی چین و چروک‌های بسیار عمیق به کارگیری فرمایید، احتمال بدون نقص محو نشدن این خطوط و همینطور احتمال سریع‌خیس از در میان رفتن اثرات تزریق بوتاکس طولانی تر میباشد.

 

آیا تزریق مداوم بوتاکس سبب ساز ارتقا ماندگاری اثرات میگردد؟

با هربار تزریق بوتاکس، ممکن میباشد ماندگاری اثرات هم اضافه شود. بوتاکس سبب فلج شدن ماهیچه ها می شود؛ پس برای 4 تا 6 ماه نمی‌توانید از آنان به کارگیری نمایید. در شرایطی‌که عضله‌ای در تن گزینه به کارگیری قرار نگیرد، به مرور کم شده و کوچک می شود. به همین علت ممکن میباشد که به مرور دوران، فواصل تمدید تزریق طولانی‌خیس شوند.

 

هر یک‌سری وقت یکبار می‌اقتدار بوتاکس کرد؟

در زمینه‌ی این موضوع بایستی با دکتر مشورت کردن نمایید. کلاً تزریق بوتاکس در فواصل کوتاه‌خیس از سه ماه سفارش نمیشود. زیرا در‌این‌حالت‌ ممکن میباشد تن شما به سم بوتولونیوم مقاوم گردیده و دیگر به معالجه پاسخی ندهد.

 

چقدر ارتفاع می کشد تا بوتاکس اثر نماید؟

به صورت معمول مراجعین در بین 3 تا 10 روز پس از تزریق متوجه اثرات بوتاکس می شوند.

 

هزینه تزریق بوتاکس چقدر میباشد ؟

هزینه بوتاکس به کارداران متعددی بستگی دارااست. بعضی از آنها را در فهرست تحت مطرح کرده‌ایم:

 

مارک بوتاکس: با دقت به نوسانات ارزی، بها متاع‌های بوتاکس متغیر میباشد. مجموعاَ مارک دیسپورت گران‌ترین و برندهای نورونوکس و مسپورت در مقام‌های بعدی از حیث ارزش جای می گیرند. بسته بدین که کدام از مارک برای تزریق استعمال فرمایید، بها معالجه هم تغییر و تحول می‌نماید.

محل زیر معالجه: دوز درمانی در محل‌های گوناگون تن متعدد میباشد. برای مثالً برای رفع افتادگی کناره‌های لب به 2 تا 8 واحد بوتاکس (1 تا 2 تزریق) و برای رفع خط اخم به 20 تا 40 واحد دارویی (5 تا 8 تزریق) نیاز میباشد. هرچه نیاز به دوز دارویی بیش تر باشد، قاعدتاً هزینه بوتاکس هم طولانی تر میشود.

عمق خطوط: برهان دیگری که در معیار دوز درمانی موءثر میباشد، عمق خطوط یا این که شدت چین و چروک‌های فیس میباشد. برای مثالً برای چین‌های پنجه کلاغی ممکن میباشد 2 تا 5 تزریق برای هر طرف نیاز باشد. هرچه دوز داروی مایحتاج کمتر باشد، هزینه‌ی بوتاکس هم کاهش مییابد.

 

مخاطرات و دلایل بوتاکس چه است ؟

عارضه ها اصلی این شیوه جوانسازی دربرگیرنده سردرد، درد و علایم شبیه با آنفولا‌نزا می شود. در موردها کم، افتادگی ابرو یا این که پلک ممکن میباشد مشاهده شود. یکی‌از موردها مهمی که می بایست پیش از تزریق بوتاکس به وسیله پزشک معالج سنجیده شود، احتمال افتادگی پلک میباشد که در 5 درصد از اشخاص چشم می‌گردد. در شرایطی‌که تزریق به دست دکتر کارشناس و باسابقه رخ بگیرد، عارضه‌ای بسیار کم خواهد بود. عوارضی که در‌این گزاره ذکر کردیم معدود اند و به مرور روزگار برطرف می گردند.

 

  • ضعف عضلانی
  • ایرادات بصیرت
  • دشواری در تکلم یا این که بلع
  • ایرادات تنفسی
  • حیف کردن در دست گرفتن ادرار

برای کسب داده ها بیش تر به نوشته ی علمی‌ی «دلایل بوتاکس» مراجعه‌کنید.

 

چه افرادی نمی‌توانند بوتاکس تزریق نمایند؟

تزریق بوتاکس برای اشخاص تحت پیشنهاد نمی شود:

 

خانم‌های آبستن و شیرده

اشخاص در گیر به بیماری‌های عصبی یا این که عضلانی

وجود عفونت فعال یا این که تبخال در محل تزریق

کسانی که داروهای رقیق‌ کننده خون یا این که ضد انعقادی به کار گیری میکنند، بایستی درخصوص مصرف این داروها با پزشک معالج مشورت کردن نمایند.

در صورتیکه چین و چروک‌ها خیلی عمیق باشد، ممکن میباشد بوتاکس تاثیر چندانی نداشته باشد. در‌این‌حالت‌ هم بایستی حیث پزشک معالج کارشناس را جویا گردید.

 

http://andrestvvu39494.blog2learn.com/27789434/

http://finngiij95051.dsiblogger.com/19608665/

http://gregorybded18394.ka-blogs.com/19050946/

http://codyeghh94050.getblogs.net/19335413/

http://simonyzyy50616.blogofoto.com/19448282/

http://deandghh91727.timeblog.net/20382654/

http://ricardoeefe72838.acidblog.net/19497319/

http://rafaelzabb72728.xzblogs.com/19421393/

http://jaidenehii94050.fireblogz.com/19188104/

http://messiahxzgt39494.aioblogs.com/19517871/

http://titusoqsr38384.free-blogz.com/19118811/

http://marcoqstn85050.bloggerswise.com/340429

http://knoxjklq28384.widblog.com/19383494/

http://zanderlmnn16272.blogthisbiz.com/347889